امام مهربانی،موعود جهانی

صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنی

امام مهربانی،موعود جهانی

صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنی

امام زمان علیه السلام در قرآن

سوال :   
آیا در رابطه با
امام زمان علیه السلام در قرآن سخن به میان آمده است؟
پاسخ :  
آنچه مسلم است، عدم ذکر نام حضرت به طور صریح می باشد که البته بنابر مصالحی به طور آشکار بیان نشده. چه بسا به خاطر آن باشد که مخالفان انگیزه ای برای تحریف قرآن پیدا نکنند، چنان که در تورات و انجیل اتفاق افتاد.
اما آن چه که مهم است اشارات موجود در قرآن می باشد که در حوزه مهدویت تبیین می شود. آیات مربوط به حضرت مهدی (عج) در قرآن مجید فراوان است، از جمله:
1 ـ ولقد کتبنا فی الذبور بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون.....؛ به تحقیق در زبور بعد از تورات نوشتیم که مسلما زمین به ارث بندگان صالح خدا در خواهد آمد... (انبیاء، 105)
آیه شریفه از سرنوشت نهایی زمین خبر می دهد که بندگان صالح، آن را به ارث خواهند برد. قابل تأمل در آیه مذکور این است که در تورات حضرت موسی و زبور حضرت داوود از این حکومت یاد شده است. در حالی که این دو پیامبر الهی خودشان از انبیایی بوده اند که حکومت داشتند. با این حال خبر از حکومت صالحان بر روی زمین داده شده است.
2 ـ وعد الله الذین آمنوا منکم و عملو الصالحات لیستخلفهم فی الارض....؛ خداوند کسانی از شما را که ایمان آورند و صالحات را انجام دادند، وعده فرموده که قطعاً خلافت زمین بر عهده ایشان خواهد بودد... (نور، 55)
در آیه شریفه وعده حکومتی داده شده که قطعاً پیش از این نبوده، حکومتی صد در صد الهی که در آن از شرک و نفاق اثری نیست.
علاوه بر این آیات علامه مجلسی (ره) آیات در این زمینه را نود آیه شمرده است. بعضی علمای دیگر هم تا صد و بیست آیه جمع آوری کرده اند. در این زمینه کتابی تحت عنوان «سیمای حضرت مهدی (عج) در قرآن، تألیف سید هاشم حسینی بهرامی، ترجمه، سید مهدی حائری» گرد آوری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد