امام مهربانی،موعود جهانی

صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنی

امام مهربانی،موعود جهانی

صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنی

مسجد جمکران

مسجد صاحب الزمان - عجل الله تعالى فرجه الشریف - در 6 کیلومترى شهر مقدس قم واقع شده و همواره پذیراى زائرینى از نقاط مختلف ایران و جهان مى باشد. این مکان مقدس ، تحت توجهات و عنایات خاصه حضرت بقیه الله قرار دارد و خود آقا از شیعیانشان خواسته اند که به این مکان مقدس ‍ روى آورند، زیرا این مکان مقدس داراى زمین شریفى است و حق تعالى آن را از زمین هاى دیگر برگزیده است . لذا سزاوار است که زائرین عزیز از برکات این مکان مقدس ، حداکثر استفاده را ببرند و مراقب باشند که مسائل فرعى توجهشان را به خود جلب نکند و خود را در برابر حضرت مهدى (ارواحنا فداه ) حاضر ببینند و از انجام اعمالى که قلب مبارک آن حضرت را آزرده مى سازد خوددارى کنند. متذکر مى گردد که علماء و شیفتگان آقا استفاده هاى فراوان از این مسجد مقدس برده اند. سعى کنید در این مکان مقدس ، لحظاتى را با آقاى خود خلوت کرده و خالصانه براى ظهور مقدس ‍ حضرتش دعا کنید. زیرا بهبود همه چیز، تنها در سایه قیام شکوهمند آقا امکان پذیر است .
فراموش نکنیم که حق امام زمان ما غصب شده و آقا در نهایت غریبى زندگى مى کند و حقیقتا دل آقا خون است . آقا شاهد تمام مصیبت هائى است که بر شیعیانش وارد مى شود. پس ظهور آقا را از درگاه احدیت سبحانه و تعالى بخواهید و چه مکانى بهتر از مسجد شریف جمکران براى دعا کردن جهت ظهور آقا امام زمان علیه السلام .

تارخچه مسجد جمکران

شیخ حسن بن مثله جمکرانى مى گوید: من شب سه شنبه ، 17 ماه مبارک رمضان سال 393 قمرى در خانه خود خوابیده بودم ناگاه ، جماعتى از مردم به در خانه من آمدند و مرا از خواب بیدار کردند و گفتند برخیز و طلب امام مهدى علیه السلام را اجابت کن که تو را مى خواند.
آنها مرا به محلى که اکنون مسجد (جمکران ) است آوردند. چون نیک نگاه کردم ، تختى دیدم که فرشى نیکو بر آن تخت گسترده شده و جوانى سى ساله بر آن تخت ، تکیه بر بالش کرده و پیرى هم پیش او نشسته است ، آن پیر حضرت خضر علیه السلام بود. پس آن پیر مرا بنشاند.
حضرت مهدى علیه السلام مرا به نام خود خواند و فرمود: برو به حسن مسلم ، که در این زمین کشاورزى مى کرد، بگو که این زمین شریفى است و حق تعالى آن را از زمینهاى دیگر برگزیده است و دیگر نباید در آن کشاورزى کنند.
حسن بن مثله گفت : یا سیدى و مولاى ، لازم است که من دلیل و نشانه اى داشته باشم و الا مردم حرف مرا قبول نمى کنند، آقا فرمود: تو برو و آن رسالت را انجام بده ، ما خودمان نشانه هائى براى آن قرار مى دهیم و پیش ‍ سید ابوالحسن برو و به او بگو حسن مسلم را احضار کند و سود چند ساله را که از زمین بدست آورده است وصول کند و با آن پول مسجد را بنا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد